Tilaus- ja toimitusehdot

Nämä sopimusehdot ovat voimassa 22.02.2025 alkaen.

HUOM! Tällä sivulla ovat Suunnittele Unelmakotisi Basic ja Premium -verkkokurssien sopimusehdot.


1. Palveluntarjoaja

Birling Oy

Y-tunnus: 3346148-7

Sähköposti mari@arkkitalent.fi


2. Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Birling Oy (jäljempänä ”yritys”) välisessä suhteessa. Yritys tarjoaa palveluinaan digitaalista sisältöä (mm. verkkokursseja, oppaita) sekä arkkitehtisuunnittelua ja -konsultaatiota.


3. Sopimuksen voimassaolo

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä palvelun. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus päättyy, kun palvelu on suoritettu loppuun.


4. Hinnat

Yrityksellä on oikeus muuttaa palveluidensa hintoja. Verkkokaupassa näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ALV 25,5%.


5. Maksuehdot

Yritys tarjoaa palveluille korttimaksuvaihtoehdon. Käytettävissä olevat maksutavat näkyvät ostoksen tekemisen yhteydessä. Maksuvälinetiedot eivät tallennu yrityksen tietoihin.


Yritys käyttää maksunvälityspalveluna Stripea (Stripe Payments Europe, Ltd) ja Systeme.io. Stripe tai systeme.io tai niiden välittämät maksupalvelut voivat näkyä maksua suoritettaessa ja tiliotteella maksun saajana.


Lue Stripen käyttöehdot ja Systeme.io:n käyttöehdot.


Jos haluat maksaa palvelun laskulla, voit ottaa yhteyttä asiaa koskien mari(@)arkkitalent.fi

Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Yritys siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi. Perintätoimisto käyttää maksamattomien laskujen perintään vapaaehtoista ja oikeudellista perintää. Laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut.

Yritys voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen (myös osamaksuerien) takia, jos maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaan maksuvelvollisuutta.

Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Esimerkiksi, jos asiakas ostaa palvelun osamaksulla tai luotolla, tällöin maksuvelvollisuus voi siirtyä täysin asiakkaan ja osamaksupalvelua tarjoavan yrityksen väliseksi. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot maksutapaa valittaessa.


6. Osamaksu

Osamaksu tarkoittaa maksuvaihtoehtoa, jossa asiakas maksaa tietyn rajallisen määrän osamaksuja päästäkseen käyttämään palvelua. Osamaksujen määrä on rajallinen ja asiakas sitoutuu ostoa tehdessä maksamaan jokaisen maksuerän. Maksuerät toimitetaan asiakkaalle laskulla. Ensimmäinen osamaksuerä veloitetaan heti oston yhteydessä. Tämän jälkeen seuraavat erät veloitetaan kuukauden välein.

Jos maksuerä ei näy tilillä eräpäivänä, pääsy ostettuihin palveluihin katkeaa välittömästi. Pääsy palveluihin aukeaa, kun käyttäjätili aktivoidaan uudelleen sen jälkeen, kun asiakas on suorittanut maksamattoman osamaksuerän. Palveluiden katkeaminen ei poista asiakkaan maksuvelvollisuutta tulevista tai maksamatta jääneistä osamaksueristä.

Jotta osamaksueriä ei jäisi maksamatta, asiakkaan tulee huolehtia, että yhteystiedot ovat yrityksellä ajantasalla. Osamaksulaskuihin lisätään laskutuslisä.


7. Ehtojen muutos

Yritys pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön ja päättämään sen jälkeen, haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, yrityksen sivustojen ja palveluiden käyttö tulee välittömästi lopettaa.


8. Henkilötietojen kerääminen ja luovuttaminen

Yritys noudattaa kaikessa henkilötietojen keräämisessä ja käsittelyssä tietosuojalakia.

Yrityksen rekisteri- ja tietosuojaseloste löytyvät yrityksen verkkosivuilla.


9. Vastuunrajoitukset

Yritys ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Yritys ei vastaa verkkosivuston käytön yhteydessä esiintyneistä teknisistä häiriöistä ja siitä seuraavasta puutteellisesta tilausten käsittelyssä eikä kolmansien osapuolien tarjoamien palveluiden, kuten kurssialustan, toimintahäiriöistä (kuten järjestelmien toimintahäiriöt ja viiveet maksujen siirtymisessä) eikä sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita.

Yritys ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden aikaansaamisista tuloksista. Yritys ei näin ollen takaa sitä, että tämän palvelut välittömästi tuottavat juuri asiakkaan kohteeseen soveltuvat ratkaisut. Suunnittelutyössä tulee aina lopulta kääntyä ammattilaisen pariin.


10. Erimielisyydet ja sovellettava laki

Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta muutoin, pyritään ne ratkaisemaan asiakkaan ja yrityksen välisillä neuvotteluilla.

Kuluttaja-asiakas: mikäli palveluita tai muutoin sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttaja voi olla myös yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan yrityksen kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa, elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.


11. Palveluiden käyttöoikeus

Asiakas saa palvelun ostettuaan siihen käyttöoikeuden 400 päivän ajaksi. Käyttöoikeus on rajattu eli palveluiden ja sisältöjen omistus- ja tekijän- ja teollisoikeudet eivät siirry asiakkaalle.

Käyttöoikeus on asiakkaalle talouskohtainen ja antaa asiakkaalle oikeuden käyttää ostamaansa palvelua vain omassa yksityisessä käytössä näiden ehtojen mukaisesti.

Asiakas ei saa jakaa käyttöoikeutta talouteen kuulumattoman kanssa, eikä siirtää sitä kenellekään. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä), ellei yritys anna siihen erikseen lupaa. Asiakkaan käyttäjätilin tai käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen on sopimusrikkomus ja voi johtaa palveluiden katkaisuun ja mahdollisiin korvausvaatimuksiin.

Käyttöoikeutta vaativa sisältö voidaan yrityksen yksipuolisella päätöksellä ja ilman ilmoitusta muuttua vapaasti saatavilla olevaksi ja päinvastoin.


12. Palveluiden saatavuus ja toimivuus

Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Rekisteröitymisvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa käytössä oleva sähköpostiosoite.

Palvelun ostamisen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, osoite sekä mahdollisesti muita henkilötietoja. Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Yritys ei vastaa väärien tietojen antamisen johdosta aiheutuvista mahdollisista vahingoista.

Osassa yrityksen palveluita voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia, kuten Facebookia. Asiakas vastaa itse tällaisten sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä. Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten toimintahäiriöistä eikä tarjoa teknistä tukea niiden käyttämiseen.


13. Peruutusehdot

Kuluttaja hyväksyy että ennakkomyynnissä ostetulla kurssilla on Suomen Kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus. Kuluttajilla sekä yritys- ja yhteistyöasiakkailla on oikeus peruuttaa verkkokurssista tehty sopimus 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä ilman erityistä syytä, jos palvelu ei ole vielä alkanut. Jos palvelu alkaa heti oston jälkeen, tai ehtii alkaa ennen peruutusta, peruutusoikeutta ei tällöin ole.

Kuluttaja-asiakas hyväksyy, ettei ennakkomyynnin jälkeen ostetulla kurssilla ole Suomen kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta sen vuoksi, että kyseessä on palvelu, jonka asiakas saa digitaalisesti heti käyttöönsä. Kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta ei tällöin ole.


14. Tyytyväisyystakuu

Tyytyväisyystakuu tarkoittaa, että asiakas saa rahat takaisin, mikäli tämä ei ole tyytyväinen ostamaansa palveluun. Tyytyväisyystakuu on voimassa 7 päivää siitä hetkestä, kun asiakas saanut käyttöoikeuden verkkokurssin sisältöön.

Jos asiakas on tyytymätön verkkokurssiin ja haluaa hyödyntää tämän kohdan mukaista tyytyväisyystakuuta, on asiakkaan tällöin ilmoitettava tyytymättömyytensä edellä kerrotussa määräajassa sähköpostitse osoitteeseen mari(@)arkkitalent.fi

Mikäli asiakas haluaa rahat takaisin, yritys palauttaa asiakkaan palvelusta suorittamat maksut 30 päivän kuluessa palautusta koskevan päätöksen kuittaamisesta.

Birling Oy

mari(@)arkkitalent.fi
y-tunnus: 3346148-7

Kirjaudu verkkokurssille

© Birling Oy